Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

fredag 4 november 2011

Snart bär det av

Japp en timme kvar till vi kör mot stockholm (förutsatt att vi kör i tid förstås hehe). Ska bli spännande, fast jag ser inte fram emot många timmar i bilen, men det brukar i för sig vara trevligt så det ska nog gå bra :). Blev som jag trodde idag, städ och packning, har liite lite kvar så ska gå och göra det typ nu hade jag tänkt. När jag skulle packa ner systemkameran bestämde sig Sanne och jag för att tramsa lite först ^^. 

Gryymt snygga är vi! haha ;)

Tänk er vad hemskt det skulle vara att plötsligt vakna upp och du inte har någon aning om vart du är. Du ät fastkedjad i ett mörkt rum och har ingen aning om hur du hamnat där. 



Saw (2004) 
Adam och Lawrence vaknar plötsligt upp i ett smutsigt badrum och de är fastkedjade. Ingen av dom vet hur de har hamnat där men de inser snart att de har blivit kidnappad av Jigsaw. En känd seriemördare. 

Film: +++
Handling: ++++
Skådespelare: +++
Miljö: ++

En väldigt brutal och ganska äcklig film. Jag anser inte att Saw är en läskig film, men däremot väldigt blodig och grotesk film. Med det sagt vill jag ändå påpeka är väldigt bra film med annorlunda och häftig handling.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar