Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

tisdag 29 november 2011

Spöksnor?!

Förra årets snölass
 Sanne och jag försöker ta sönder studsmattan och misslyckas
Det fick bli hemtentaskrivande, den ska ju vara klar nästa fredag. Men kan ju vara skönt att ha den klar lite tidigare. Så nu blir det plugg plugg plugg tills klockan är åtta för då blir det paus ^^ Är det fler än jag som längtar efter snö? Jag hoppas det kommer i december, men försvinner till februari. Jag kan acceptera snö december och januari men sen får det vara bra.
Jag ligger ju lite blogginlägg efter denna månaden så det får bli några extra inlägg idag och imorgon så jag kommer ikapp mig för det måste ju bli 30 filmer i november. "Man måste hålla på traditionerna" citat ur världens bästa julkalender! Kommer nog aldrig att komma en bättre julkalender än den. Men nästa år kommer uppföljaren på den julkalendern och mina krav är enorma!

Mysteriet på greveholm (1996)
Familjen Olsson tycker att de borde fira jul på landet istället för i stan. Eller ja i alla fall deras mamma. Men resten av familjen lyckas övertalas. Men istället för ett hus på landet hamnar de istället i ett stort gammalt slott. Det visar sig även att det spökar i slottet...

"Film": +++++
Handling: +++
Skådespelare: +++

Miljö: ++++


Helt underbar! Man kan varenda replik och man sitter alltid och tjuter av skratt när man drar igång mysteriet på grevehom-citat med kompisarna! Helt enkelt bäst underbar och man kan se den hur många gånger som helst!
Jag säger bara spöksnor?!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar