Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

fredag 13 januari 2012

Det är över nu

Therese och jag på SVK i sjukt snygga *host overaller! ^^ 
Idag skrev vi den fantastiskt otäcka tentan. Tentan som 50-70% av alla runt om i Sverige som läser till sjuksköterska kuggar på. Idag har vi skrivit den... på fredagen den trettonde. Otursdagen! Jag tänker inte tala om hur det kändes efteråt för allvarligt talat har jag ingen aning, jag kan ha klarat mig lika gärna som att jag kan ha kuggat. Det beror helt på vad de var ute efter för svar, jag blev nöjd med mina svar, men sen vet man ju aldrig va det var de ville att man skulle svara. "Det värsta som kan hända är att du för göra om". Ja alldeles riktigt så det är ingen idé att gå och oroa sig. Om jag nu kuggar får jag göra om och klarar jag det kommer jag vara lycklig så jag skriker (hade vi inte behövt boken till fler kurser hade jag nog gjort mig en liten brasa av den). Men nu släpper vi det till vi får resultat. På måndag börjar en ny kurs, imorgon får jag återse mina gullsnuttar på Karate Lighten (ny nybörjarintagning för terminen har börjat och alla oavsett ålder är välkomna), och ikväll ska jag och Therese göra stan osäker! Verkligen på tiden att vi går ut ihop och det kommer bli kalaskul tror jag! Vi har bara setts ute och det är ju alltid lika kul så nu är det på tiden att vi faktiskt går ut tillsammans ^^

Som sagt... fredagen den trettonde otusdagen, hitills tror jag att jag har klarat mig ganska bra, får hoppas att de håller i sig de sista timmarna av dygnet också. Jimmy och jag har ju en tradition att titta på fredagen den 13 del I varje gång det är fredagen den 13:e... men denna gången blev det inte så vilket är lite sorgligt men vi får ta igen det nästa gång. Dagen till ära får ni:

Fredagen den trettonde (del 2) (1981)
Man trodde att mardrömmen var över när Jason Voorhees mamma dog efter att brutalt ha mördat ungdomsledarna men sedan själv blivit mördad av Alice på camp Crystal Lake men alla har fel. Mardrömmen är inte över den har bara börjat... Camp Crystal lake slår ännu en gång upp portarna, men Jason som alla tror är död sedan länge har kommit för att hämnas sin mor.


Film: +++
Handling: +++
Skådespelare: +++
Miljö: ++++

"Musik": ++++

Första filmen (av alldeles för många tyvärr) som Jason är med i. Men den här gillar jag skarpt, det är ju trotts allt Jason som är förknippad med dessa filmerna och inte hans mamma (trotts att det är hon som är mördaren i orginalet). 80-tals skräckfilmer= me like alot :)

Ta de lugnt ikväll nu! Så ses vi kanske ute? ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar