Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

tisdag 1 januari 2013

Ett stort äventyr

Dricka för fyra? Ja gott var de i alla fall!


Nyårsafton avklarat och ett nytt år har tagit sin början. Sista kvällen av 2012 spenderades med ett förkylt men också ett väldigt glatt gäng. De blev spel, TV, smarrig dricka och på tok för god mat för ens eget bästa. Blev introducerad för hummer för första gången i mitt liv och den hade jag kunnat äta i oändlighet. Receptet ska jag se till att få så fort som möjligt. Tack för en fin nyårsafton!
Kan vara bland det godaste jag någonsin ätit!
Första dagen på året har mestadels gått ut på att sova alldeles för länge därefter har jag ätit våfflor och gottat mig i soffan med lite chips, trevligt sällskap och en av de bästa filmerna som finns, bra start på det nya året? Ja de tycker jag absolut, det "nya livet" kommer i sinom tid, men vissa dagar behöver man unna sig, typ som dagen efter nyår.
Nu ska jag vara lite kliché-aktig och säga ett att nytt år leder till nya äventyr, så det hoppas jag såklart om detta året också. Bara det inte bli för mycket motgångar och annat jobbigt, för ibland kanske de är bättre att stanna hemma än att be om för mycket äventyr för då vet man aldrig vart man hamnar.


Sagan om ringen 

(2001) 
Historien börjar i den lilla byn Fylke, där hoben Frodo bor. Frodo får en dag ärva en ring av sin släkting Bilbo. En tillsynes oskyldig liten guldring, men det visar sig att ringen innehåller mycket makt och är otroligt ond och måste därför förgöras. Men vem ska lyckas ta den till Mordor och förstöra den i domedagsklyftan den gjordes i utan att drabbas av ringens kraft? 

Film: +++++
Handling: +++++
Skådespelare: +++++
Miljö: +++++
Genre: Äventyr

Kan ju vara en av de bästa filmer som någonsin gjorts. För elva- tolv år sen såg jag den här filmen på bio och kom ut och var fullständigt i chock över denna mirakulösa film. Det var även första gången jag drabbades av en kändis-förälskelse. Planscher av Orlando Bloom som Legolas tapetserade mina väggar och sen den dagen har jag velat börja skjuta pilbåge (kanske dags att börja?), men nu är det ju Johnny Depp som gäller, om någon mot förmodan skulle ha missat detta. Men för att återgå till filmen, en fantastisk historia i en värld fylld med sagoväsen och andra ting, historien, skådespelarna, miljöerna ja allt helt enkelt är totalt magnifikt. Har inget att dåligt att säga om denna film, har du inte sett den så se den genast, den här filmen bör man bara inte missa. Det är en order! 

(Så vi får kanske hoppas på lite äventyr ändå år 2013, eller va tycker ni?) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar